logo

SİMSİYAHIM

Derya Deniz Dinç

Derya Deniz Dinç
ddinc@windowslive.com


Gece kadar karanlık içim ve aydınlatmaya gücü yetmez hiçbir ışığın… Yaşadığı her şey kalır insan da. Unutmak istediklerini unutur, iz bırakanları hatırlar, bazen de büyük acılara alışır. Ama kalır işte hepsi bir şekilde. Kalanlar ile gidenler arasında medcezir yaşarken; ruhumuz kimi buyur edip kimi göndereceğimizi seçemediğimiz bir devinime sürüklenir.

Kıyametler koparken içimizde; belki de dışımızda ki en dingin yaşantıları ıskalarız. Tercihlerimiz ne kadar da önemlidir. Oysa biz tercihlerimizi kalbimizin sesini dinleyerek verdiğimizde, ritmin bozukluğunun farkına varamayız.

Çok büyük acılar yaşamış insanların çok daha güçlü olduğunu biliyoruz. İnsanın yüzü kime dönük olursa olsun yüreğinin sahibi kimse gönlü ona dönük oluyor.  Gönlümüzün yüz çevirmediğine, kim yüz çevirirse çevirsin, kim karşı çıkarsa çıksın hiç önemi olmaz. Ta ki; gönlümüzde ki bize yüz çevirene kadar… İşte o zaman zıt anlamı olmayan kıyamet kopar. Artık ona giden tüm yolları tersten yürümeye başlarız. Şefkati sıcaklığını yitirir, sevdası yara almaya başlar, gözlerindeki ışık karanlığınızı aydınlatmaz. O an tek bir selamı bile sizi tüm kararsızlıklarınızdan, karamsarlıklarınızdan, çaresizliklerinizden koparıp alacakken, artık ne yazık ki o selam hükmünü yitirmeye başlar. Ben yok olup biz olmayı başaramadığınızı görmeye başladığınızda ise bencilliğin aşka verdiği zararı kabul etmek zorunda kalırsınız.

Aşk tüm engelleri aşar da; aşığın maşukuna ilgisizliğini aşamaz. Aklından ne geçiyor ACABAYI hesaplamayı bıraktığınız da ise katlanmaktan vazgeçersiniz. Aşk acısının yani ayrılığın büyüklüğü kabul edilen bir gerçektir. Bu acıyı çekerken hiçbir teselli sizi ikna etmeye yetmez. Hatta teselliler öfkelendirir sizi. Tıpkı özledikçe aşığınızı çok özlediğiniz ve öfkelendiğiniz gibi. Duvarlara bağırmaya başlarsınız;

-Ne zaman bitecek bu acı, dayanamıyorum… diye…

            Evet. Dayanılmaz bir sancı vardır içinizde. Kulağınızda sesi vardır. Özlersiniz sesini. Duysanız cennete dönecektir hayatınız. Birden bire tüm dertleriniz bitecek gibi hissedersiniz. Ama duymazsınız. Aramaz… Zamanla alışırsınız unutmazsınız. Alışmaya başladıkça, dinginleştikçe ruhunuz; bir daha sevemem demeye başlarsınız. Sağlıklı düşünmeye başladığınızda aslında sevmekten değil sevgilinin yokluğundan korktuğunuzu anlarsınız.

Merhamet acımak değildir. Merhamet acıtmamaktır, derler. Size merhamet etmeyeni yani acıtanı artık gönlünüz eş etmez kendisine.

‘’ Kimseyi ne sever gibi yapabilirim, ne de kimseden gider gibi yapabilirim. Ya severim tükenene kadar, ya giderim. Gitmeye hazırlanmaz kimse. Daha az acımaz ki insanın canı. Güzel ayrılık diye bir şey yoktur ne yazık ki. Yara aynıdır, kanayan yerde. Neşteri vurmadan uyuşur, uyutuluruz ama; narkozun etkisi bitince kesilen yerin acısı taze durur iyileşene kadar…’’ diyor, Merve TOPÇU.Ne güzel diyor…

Kalbim taşlamış diyen biri ölmüş demektir. Zira asıl ölüm nefes almadığımızda değil, umudumuzu, neşemizi, tebessümümüzü, yüreğimizdeki heyecanı kaybettiğimizde gerçekleşir. Yaşayan bir ölü olmak ise yalnızca kendinize değil sizle yaşayan herkese zulümdür.

Sadece biz de değil, herkeste dert, tasa, keder, sıkıntı var, Kimi sağlık, kimi para, kimi huzur istiyor. Bunların yokluğundan acı çekiyor. Her acı çeken dünyanın kendi ekseni etrafında döndüğünü düşünürse büyük yanılgı yaşar.

Bir gece kadar siyah kalbini aydınlatacak ışık yok gözlerimde. Benim de bir sese bir nefese ihtiyacım var. Her acıyı çekmeye razıyım da; karşımdakinin beni yok saymasına razı değilim. Benim vazgeçişim aşka değil, aşkın varlığını tanımayanadır. Görmeden sevebilen, dokunmadan hissedebilen, gelmeyeceğini bile bile bekleyen yüce kalpler vardır. O kalplere selam olsun.

Aşk ile eyvallah…

Paylaşın:
#

SENDE YORUM YAZ

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI

  • 20 Haziran 2024 Köşe Yazıları

    Mezarlıklar Vazgeçilmez Diye Anılan İnsanlarla Doludur Zamansız gelme ve zamansız gitmeler her zaman insanoğlunu üzer. Dünya gelmelerle,  gitmelerle dolup boşalıyor.  Tüm canlılar doğuyor, gelişiyor büyüyüp sonra da ölüyor. Kural ve kaide Allah tarafından böyle konulmuş. İnsanlık topraktan geldiği için tekrar toprağa dönerek geldiği yerde eşitleniyor.  ‘’Bu vesile ile geçen hafta değerli bir dostumuzu kaybettik, uzun yıllar birlikte hak yolda siyaset yaptığımız, Milli Görüş emekçilerinden Eyüp Doğan kardeşimiz rahmana ...
  • YERLİ VE MİLLİ

    24 Mayıs 2024 Köşe Yazıları

    YERLİ ENERJİMİZ KÖMÜR VAZGEÇİLMEZİMİZDİR Kömür konusunda bir Bilgi hatırlatması yaparak başlamak istiyorum. Ülkemizin birçok yerinde kömür yataklarımız mevcuttur. Bu kömürler genelde genç kömürler sınıfındadır. Genç ve orta linyit grubuna girmektedir. Kömürün yaşıyla alakalı olarak evreleri şöyledir. LEONARDİT-TURBA-GİTYA-GENÇ LİNYİT-ORTA LİNYİT-LİNYİT-TAŞKÖMÜRÜ (Maden kömürü)-ANTRASİT ve en son hali ELMAS’tır. Ülke olarak petrolümüz, doğalgazımız yok ama kömürümüz var. Cenab-ı Allah’ın bizlere sunduğu Kömür nimetini en iyi ve en veri...
  • YOBAZLIK VE YOZLAŞMIŞLIK.

    24 Mayıs 2024 Köşe Yazıları

    İnsanoğlunu diğer yaratıklardan ayıran en önemli özelliklerden biriside geçmişini bilmesi ve ecdadıyla fikir irtibatında olması gerekliliğidir. Hal böyle iken, özellikle benliğimizi yok etmek geçmişimizden uzaklaştırmak, kültürümüzden tarihimizden yoksun bırakmak için on yıllardır senaryolar yazılmakta ve çeşitli zaman ve zeminlerde hayata geçirilmektedir. Bu muazzam çalışma iç ve dış mihrakların ortaklaşa çalışmasıyla başarı elde etmiştir. Dolayısıyla günümüzdeki giyim ve konuşma kültürü işte bu menfi çalışmaların  eseri olmuştur. ...
  • İSTANBUL’UN TARİHİ YAPILARI – 2

    15 Nisan 2024 Köşe Yazıları

    Yazarlarımızdan Mecit Bülent Yeşil, İstanbul'un tarihi yapıları ile ilgili değerlendirmesinin 2. bölümünü yazdı. Pera Palas Meşrutiyet Caddesi’nde yer alan Pera Palace Hotel, günümüzde müze otel olarak kullanılıyor. Romanlara ve filmlere konu olan Orient Ekspresi, İstanbul-Paris tren seferlerine başlayınca Avrupa standartlarına uygun bir otele ihtiyaç duyuldu ve 1892’de Pera PalaceHotel’in yapımına başlandı. Alexandre Vallaury’nin imzasını taşıyan ikonik yapı; Art Nouveau, neoklasik ve oryantalist mimari üslupları bir arada barındı...