Son Dakika
Kur’an, dört önemli suç ya da büyük günahın suçunu, öbür dünyada değil yaşadığımız dünyada verilmesini emreder. Kaldı ki; bu günahların dışında hiçbir suç ya da günahın cezası Kur’anda yer almaz. Diğer günahlar, Hz. Peygamberin uygulamaları ve mezhep imamlarının ictihatlarına göre uygulanır. Özetle; mesela Müslümanlar için içki içmenin, ibadetleri yerine getirmemenin cezai müeyyideleri yoktur. Cenab_ı Allah, bu cezaları bana bırakın der.
Kur’an da net bir şekilde şu cürümlerin müeyyideleri yazılıdır:
Hırsızlık, kul hakkı
Namuslu insanlara iftira
İnsan öldürmek
Zina yapmak
İşte açıkça Kuran’ın lanetlediği ve cezaların hemen verilmesini istediği suçlar bunlardır. Hırsızın elini kesin, Zina yapanlara 100 değnek vurun, İftira atana 80 celde ile cezalandırın, adam öldürene kısas uygulayın, yada en yakınlarını bir araya getirerek anlaştırarak kan parası ödeyin.
Yahudilikte dahil tüm kutsal dinlerde de bu günahlar aynı şekilde geçer. Yani çalmayacaksın, zina yapmayacaksın, adam öldürmeyeceksin, yalan ve iftira atmayacaksın
Dinleri bir tarafa bırakalım, uluslar arası evrensel hukuk ta da bu suçlar geniş yer alır ve insanlar ağır bir şekilde yargılanır cezaları verilir.
Bugünlerde hırsızlık ve yoksulluk ve yolsuzluklar çok konuşulmaya başlandı. Kur’an’ın el kesme ile ilgili beyan ettiği hırsızlık, karnı aç iken ekmek çalan insanlar için değildir. Bilakis karnı aç iken ekmek çalan insanların çalmaları caizdir. Ceza alması gerekenler onları aç bırakanlardır. Hz Ömer kıtlık devrinde hırsızlık cezalarını tamamıyla ortadan kaldırmış, karnını doyurmak için bu fiili işleyen herkesi affetmiştir.
Peygamberin en yakın 6 arkadaşından biri olan Ebuzer Giffari’nin şu sözü bu fiilin yapılmasına en güzel cevazdır. Giffar der ki; ‘’Gece yatağa aç girip kılıcını çekip sokağa fırlamayanın aklına şaşarım’’ Şu halde açlık sınırının 800 tl olduğu bu ülkede bir vatandaşın evi ocağı, barınağı yoksa bu adam aç demektir. Bu insanların karnını doyurmak için çalmaları benim güzel, eşitlikçi, özgürlükçü dinime göre hiçbir sakıncası yoktur. Bizim tacir din adamlarımız asla fetva veremezler ama Hz. Peygamberin; ‘’ komşusu aç iken tok yatan bizden değildir’’ sözünü de inkar etmiş olurlar. Türkiye’nin sosyal hukuk devleti olduğunu söylerler… Vatandaşın eşit olduğundan bahsederler … Devletin insanlarının ihtiyaçlarını karşılamak zorunda olduğunu ifade ederler ama açlıktan poğaça, zeytin, ekmek çalan insanlara da en az 10 yıl olmak üzere 20 yıla kadar ceza aldığını göz ardı ederler.
Hal böyle olunca Türkiye dahil uluslararası hukuk, açlıktan zaruretten hırsızlık yapanların durumunu yeniden değerlendirmelidir. Gerçi batıda açlıktan hırsızlık yapan insana pek rastlanmaz ama bizim sistemimizde gerçekten bu iş değerlendirilmelidir. Çünkü oldukça fazla aç ve yoksulumuz vardır.
Tekrar başa dönersek, Kuran’ın hırsızlıkla ilgili cezalandırın dedikleri, kesinlikle talancılara, kamu malı hırsızlarına, yağmacılara, faizcilere, haksız kazanç elde eden rantiyecileredir. Halkın ise algısı maalesef küçük hırsızlara şeklindedir.
Hz. Ömer’in uygulaması ortadadır. Afrika’da her yıl on binlerce insan açlıktan ölürken, hırsızlık imkanları olsa çalmazlar mı? Çalmaları caiz değil’mi? Sözde Müslüman olan zengin kodamanların mallarını talan etmek hakları değimlidir?
Zaten Kur’an altını, gümüşü ve parayı biriktirenleri azapla müjdelemiyor mu? Hz. Peygambere ; ‘’sana sorarlar neyi infak edeceksin derler. Deki ihtiyaçtan fazlasını demiyor mu ?
Biriktirenler, yığanlar, doymayanlar, Allah’ın dediği gibi verseler hiç aç ve yoksul kalır mı ? Hiç hırsızlık olur mu?
Allah hepimizi affetsin! Dünyanın ve Türkiye’nin esas meselesi budur. Gelecek varlıklılarla yoksulların mücadelesi şeklinde geçecektir. O süreçte başlamıştır. Gerisi angaryadır
İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER KÖŞE YAZILARI
29 Ekim 2024 Köşe Yazıları
29 Ekim 2024 Köşe Yazıları
21 Ekim 2024 Gündem, İstanbul, Kağıthane, Köşe Yazıları
05 Ekim 2024 Köşe Yazıları